mandag 28. januar 2013

New Zealand is amazing!

Storkoser meg i adrenalin-byen Queenstown! Byen her har absolutely alt du kan tenke deg og gjøre ekstremsport messig. 
Jeg orker ikke ramse opp alt sammen..  
I går (søndag) dro jeg ut på byen, møtte noen kuoe maori'er som jeg drakk med ut kvelden, vi var på en cowboy bar som serverte pils i  1liters glass! Dårlig ide tenkte jeg for meg selv men skitt la gå. Husker ikke at jeg la meg en gang.. 
Jeg bråvåkna av meg selv halv ellve,  dundrende hodepine og ikke helt med la jeg på sprang mot byen (les: gikk) for og rekke paragliding turen min klokka ellve,  jeg rakk det og opp mot fjellet bars det.
"When we get to the edge, keep on running, don't stop whatever"
Fair enough..   snakker om utsikt der jeg svever i lufta over fjell, skog og mark! 10 minutter i lufta, helt fantastisk!
Minus 5 grader baren var bare rå! Alt var av is! Godt og kjøle seg ned litt! :-D
Etter paraglidinga tok jeg gondol banen opp til toppen av byen, utsikten, maten,  resturanten og Luge'en var helt rått!  Kommer video av det senere!  Rævva internett. .
Coronet Peak bak meg og hele New Zealand for mine føtter!  I morgen går turen til Milford Sound, en av flere berømte fjorder i NZ. Dagen starter med buss fra Queenstown forbi Te Anau (samt lake*) Middle fjord til vi kommer til Milford Sounds.  Der skal jeg hoppe på et cruise og cruise rundt langs hele fjorden før jeg starter på hjemreisen. Da skal jeg fly tilbake til Queenstown i et lite micro fly!
Det blir en full dag i morgen og hvor jeg gjør av meg etterpå vet jeg ikke, sannsynligvis tilbake til hostellet. For jeg føler at det enda er noe jeg ikke har gjort her, bungy jumpet skriker etter oppmerksomhet! Mamma vil nok ikke like det..  hehe
Men neste dag reiser jeg videre nordover mot Franz Josef (ph?) Glacier,  hvor planen er og ta en helicopter tour opp til toppen,  har ikke tid til og gå opp :-p
Kom gjerne med kommentar og tips om steder og besøke i NZ! Flyr nemlig hjem (tilbake til gards, Aussie) fra North island, Auckland.
Hade no! :-) ps det er drit dyrt og ringe /sende melding til meg og motsatt,  så om du ikke hører noe fra meg mamma så tune inn her!
Bilder kommer senere.  Bloggen er klikk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar