lørdag 5. januar 2013

Den første søndagen i 2013





La meg først fortelle at det var i går, jeg for aller første gang så mitt første juletre her i Australia, jeg måtte reise 55km til Waaia pub, hvor vi spiste middag.
Jeg så til og med en elg! en bamse selvsagt i nissekostyme og greier. morsomt! I baren har de også masse morsomme skilt og en jukebox ( er det det det heter?)
Det var nok ikke en original en men en med CD-er, kult uansett var det.

Denne uka generelt har det og blir fortsatt veldig varmt, vi snakker 40+ hver dag. Da har jeg gjort klart og fòra tidlig så jeg slipper og gjøre så mye når det blir så varmt, meen i går som alltid hver lørdag og søndag kveld så melker jeg, og å melke i rundnt 40 grader selv under tak, i rundt 3 timer. Det er noe dritt! Men det går! Takke faen for sprinkler anlegg (som kyrne står og avkjøler seg under og for og holde fluene unna) Ja, jeg tar meg en dusj i ny og ned når jeg har tid jeg også..  Holder hodet kaldt for og tenke klart!

Så til min Søndag, Nå har jeg melka kyrne, slett ikke varmt i mårest, rundt 20 grader. brr..  Ja det blir faktisk kaldt det når det er 40 på dagen! ;) Jeg har også gjort meg ferdig med alt for dagen, så nå har jeg 4 timer hvor jeg kan gjøre hva jeg vil  (...)  Jeg kommer til og bruke tiden jeg har på og lese i min spennende nye bok, jeg har begynt og lese mamma! The Hobbit, tenkte jeg for en gangs skyld skulle lese boka før jeg så filmen, og samtidig fullføre en hel bok. Det tror jeg ikke har skjedd før nemlig (smilefjes).

Også er det og planlegge alt man skal gjøre FØR man skal reise hjem som ikke er så himla lenge til, jeg har 42 dager igjen til en 21 dagers ferie (safaritur) og da må jeg finne ut hva jeg skal gjøre før og etter den. Det passer seg nemlig sånn og sånn med alt det som skjer på gården her fremover. Det ser ut til at jeg ikke får noe besøk av familie, så da har jeg noen uker tilgode for meg selv. Det blir sannsynligvis en uke til NZ, tenker og utnytte den tiden jeg har her nede til og utforske den øya også, for det er slett ikke sikkert at jeg reiser så langt igjen, ihvertfall på en stund..  




Så har jeg en uke til jeg tenkte kanskje og bruke rett før jeg drar hjem, dra til Sydney på 17. mai og så opp til GBR (Great Barrier reef) For og dykke og ha det gøy! For så og reise hjem fra Sydney den 22.Mai istedenfor Melbourne (som egentlig er avreise punkt). I hvilken rekkefølge og om i det hele tatt dette skjer er for tidlig og si noe om, men jeg skulle ønske jeg kunne bare booke alt nå, på min lille søndag!  

Jeg savner søndager og egg om morgenen hjemme i Norge! 

Hvordan er søndagen deres? Ferdig med og spise egg Mamma? ;-)

Nå skal jeg prøve og tune inn på NRK P3 for en gangs skyld, og jeg håper den forbaskade internettet fungerer som den skal..   Vi skrives!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar