tirsdag 6. november 2012

The race that stops a nation!





I dag dro jeg for å oppleve The Melbourne Cup, i Echuca..   Gadd ikke dra til Melbourne, Så vi så heller Cupen på storskjerm og med et eget race på travbanen i Echuca. Melbourne Cup er en stor dag hvor det er et hesteveddeløp hvor du kan vedde på hvem som vinner osv. Det er også en hellig dag for alle i et vist område, Victoria denne gange så vidt jeg kunne forstå..
 Det var veldig gøy, hvor alle hadde virkelig "dressed up" for dagen, Dress, kjole hatt og slips..
De sier at dette race`et stopper Australia. Det var en del folk i Echuca også! En flott dag! 

Jeg ble for ivrig og tapte 50 dollar..    Men det var spennende


Ellers er det ikke så mye og fortelle, Bart (hosten min) har slått og presset noe høy de siste dagene.. Samtidig som vi har inseminering gående hver dag. Det er som regel fem til ti kyr som insemineres hver dag nå..  De har et håp på rundt 12 pr. dag.    



Ha en fin dag viderre : ) 



Her ser dere et bilde av meg og Emma, hun er fra New Zealand og jobber på "nabo gården" og er også trainee. Jeg dro også sammens med Daniel en annen trainee fra Sveits.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar