torsdag 29. november 2012

Perspektiv


Å reise hit til Australia er en flott mulighet (samt billig) til og se landet fra et litt annet perspektiv enn fra en turist, Nå er jeg på et work and travel program. Der jeg har fire og en halv uke ferie (på ni måneder) + to uker ubetalt ferie. Men om du er glad i og reise mye rundt og ikke liker og planlegge langt frem i tid, reis som turist. Ta dine "been there, done that" bilder. Og alt det mere.

Jeg trives innmari godt med jobben jeg har her og føler meg veldig heldig som har en så bra gård og jobbe på, og med folk med masse erfaring., men jeg kunne ønske jeg hadde mer tid til og reise, det hjelper meg ikke stort som i dag når jeg hadde fri fra lunsj og ut dagen, Hvor mye rekker du på et par timer i Australia? Ikke mye, det kommer selvsagt an på HVOR du befinner deg i landet, er du som meg på en gård er det gjerne litt øde..  Jeg er riktignok bare to timer (en vei) fra Melbourne, Men to timer i bil til Melbourne er ganske langt for en dag og med lange strake veier som er gørr kjedlige..

Men det er et fantastisk land! Og jeg gleder meg virkelig til og begynne og reise mer neste år, da er det litt roligere på gården.
De har nå forandret safarituren jeg skal på fra februar til mars, den går nå fra Melbourne ( som er bra, billigere for meg) Langs The Great  Ocean Road, oppover til Adelaide, Alice Springs ( Ayers Rock/Uluruu) tvers over Queensland til The Gold Coast (brisbane?) Og vi avslutter turen  i Sydney. 22 dager med organisert camping/accomodation via buss! Stor gle mæ!

Blir spennende i morgen, da jeg skal melke morgen og kveld, melker normalt kun morgen utenom i helgene. Da det er spådd  41 grader...    (værvarselet i Australia er elendig!)

Takler jeg det, takler jeg det meste. Det er ikke slangene, edderkoppene eller varmen som kommer til og "knekke" meg her
nede men, fluene! Der hælgames floa ja! Greit nok med tre eller fire, men når du har 20 stk på en arm, og resten svvsvssiRRende rundt hodet da går det ann å bli litt (ganske) lei..   Beste investering i Australia (hittill) Myggnetting for og tre over hodet med strekk-stramming ved halsen! ;)

Og en annen ting er at jeg har tjent igjen hva det kostet meg for turen! ;)
See ya =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar