søndag 3. februar 2013

Tongariro crossing




Da ble det fjell/vulkan tur på oss i dag! 6 timers mars opp og ned. Bratt og jævlig men jeg er veldig glad for at jeg ble med Kevin, Thomas og Arnie opp til toppen! (nesten)
Turen opp startet ganske lett med 1,5 timer på så og si flat mark. Før det gikk oppover, oppover, og ja.. dere skjønner, det ble veldig bratt. Måtte grave litt i kjelleren der oppe halveis mens jeg gikk på størkna lava! puh.. Men jeg kom meg opp! Vi gikk ikke opp til selve vulkanen, for det var bare FOR bratt, med massse løse steiner, type vulkanske rullesteiner og sand. Dårlig kombinasjon der, hørte de andre tok 10 skritt fram og det føltes som ett tilbake så..  Da vi var kommet ganske nærme "toppen" kjente vi lett den sterke lukta av svovel, "mye" aktivitet der oppe, røyk sivet opp fra bakken og lukta var som råttent egg med kaviar, haha..

Tenker jeg skriver ikke så mye om det, det var en veldig bra tur og vi tok oss en vell fortjent lang dusj på hostellet før vi omsider kom oss iveig mot Rotorua, hvor vi er nå. Thomas skal reise i natt, så da bli vi tre på veien i morgen. Turen går vell mot Napier ( så vidt jeg vet) De har lovet og få meg til Auckland og flyplassen innen jeg reiser, så jeg er fornøyd foreløbig : )

Bildene får tale for seg selv!

Ha en fin søndag! PS: de som vil vite mer om turen jeg gikk i dag, som egentlig er en halvveis crossing" fordi veien var stengt på den andre siden" Sjekk link her: http://www.tongarirocrossing.org.nz/ har ikke tid til og skrive mer om det nå..


dette er et bilde fra gårdagen

samt dette.


og dette













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar