tirsdag 5. februar 2013

Hot Water Beach





4. Februar

I Rotorua ble det fire pils og en pizza hver etter en herlig og vellykket dag i fjellet og tongariro crossing. Vi dro fra Rotorua i dag morges, vi dro så mot Mt Maunganui som vi vi også gikk opp på. den ligger bare 200 moh. Så det var en lett gå tur i forhold til dagen før! Når vi gikk opp der tenkte jeg på hvor rart det var, vi gikk på en sti med beitende sau på hver side av skråninga, gikk over gjerdet til sauene og fortsatte turen opp. Passerte da regnskogen, og så kom vi til toppen med en ganske grei utsikt, kunne vært bedre om det ikke hadde verdt så mye skyer der, men det var verdt det!


Vi hadde så lunsj ved stranda før vi pakket sammen nisten og reiste videre mot neste mål. Vi har nå kommet fram til Hot water beach, eller nærmere bestemt Hahei beach hvor vi bor i en leilighet helt for oss selv for natta! Hot water beach er noe helt spesielt, for meg The eight wonder of the world! Vi parkerte ved stranda tok av oss skoa og gikk barbeint ned mot stranda. Gikk langs stranda og så en hel hau med folk som gravde i sanda ved foten av et berg. Vi gikk for og undersøke, og det viser seg at om du graver deg ett hull og er heldig, så kan du finne den "berømte" hot water spring! Alle sammen hadde med seg spader eller fat for og grave vekk sanden og bygge seg en slags demning rundt for og holde det varme vannet inne! Det er en stein "langt" (vet ikke hvor langt) nede som holder 170grader celsius, som varmer opp vannet som pipler opp. Det var såå hærlig og se!


Mt Maunganui

Vi dro SÅ til leiligheten vi hadde ringt om på forhånd, jeg bestemte meg for og være igjen her (jeg følte meg ikke helt bra, små mageproblemer igjen) mens de andre dro tilbake til stranda med ei annen jente og gravde seg et hull (eller brukte ett av de som var der fra før) og de hadde det vell ganske bra som jeg kan se! Glad jeg fikk sett det værtfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar