lørdag 22. desember 2012

Min lille Julaften

I dag har jeg sovet lenge, hadde fri fra fjøs og alt sammen. Jeg så på klokka og den var kanskje 0900.. Samtidig så jeg på datoen, 23. desember! Lille Julaften, Norge, Jultreet skal inn, og det blir pyntet utover kvelden, Jeg og søstra mi legger som vanligvis alle pakkene under Juletreet, man ser de store og harde pakkene, rister litt på de og prøver og gjette hva det er, jeg fant en som er min!
Gleden er stor om morgenen, du kommer ned i stua, det er helt hvitt ute,  setter i kontakten som får Juletreet til og lyse opp hele stua. Du slenger deg på sofaen og skrur på tven, alt fra Askepott til Reisen til Julestjernen, alt det hører med før den store dagen/kvelden! Så sitter du der og glaner og lurer på når blir det middag da? Først blir det grøt, så drar Pappa i fjøset, og når han kommer hjem er det og ta på seg de fineste av klær du har, eller som jeg gjør, slenger på seg dressen! Da er hovedmiddagen klar..  

Etter middagen, når du sannsynligvis er stappmett ligger du litt på sofaen før  du orker tanken på og åpne alle di pakkene, jeg og søstra mi må alltid hente pakker, en etter en, annenhver tur. Men det er halve kosen med det, bortsett fra når alle  pakkene er til søstra mi da..  :)  


 Herregud som jeg savner Norsk mat og Juletradisjoner! I år får jeg ikke opplevd noe av det, og jeg syns det er ganske trist i grunn..  Det er  rart at man må så langt unna for og kommer litt nærmere sin egen familie.

Jeg håper alle dere legger på dere massevis av kilogram og sier "hey, det va akkurat det æ ønska mæ, kremt,) når du åpner pakken fra en eller annen tante. 


Jeg vil ønske dere alle sammen en riktig fin og God Jul og et Godt Nytt År!
Så sees vi om 22,4 uker/150 dager, ja nå lengter jeg hjem. Her er det forresten 39 grader..
      Julestemning? Langt ifra.. 

6 kommentarer:

  1. God jul Sindre, så får du få julestemningen neste år når du kommer hjem :)

    SvarSlett
  2. Ska ha dæ på skype, så får du henta pakka ilamme mæ! :D

    SvarSlett
  3. God jul Sindre :) husk d blir konjakk å sånn i Trondheim når du kjem hjem da ;)

    SvarSlett
  4. Takk for det Silje og Tom! :) Tar gjerne en konjakk med dæ når æ kjæm hjem Tom! Håpe dokk har hatt ei fin feiring :)

    SvarSlett
  5. Hei Sindre, sitter og ser på videobloggen din,godt å høre at du trives med jobben.
    Synes at du blogger veldig bra,artig å se og lese.
    Ønsker deg fortsatt god jul.
    Skal hilse fra Mats Harald og resten av gjengen. Det er fullt hus her i jula.
    Beste hilsen Liv & co.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Liv! Og Tusen takk for Julegave! :D
      Jeg trives med jobben, men det skal bli godt med mer reising nå etter nyttår! :)

      Hils til alle!

      Slett