lørdag 1. desember 2012


24 Uker igjen av Eventyret!

Når jeg tenker på det så er det ikke mange dagene til jeg skal hjem. (171 dager takket være app`en på mobilen). Ja, det skal bli digg og komme hjem. Savner Norsk mat aller mest! Også er det all this little things vi ikke har her som vi har hjemme..

Nå blir rolige dager her fremover også, Vi er ferdige med alt som det ser ut til.. Graset gror ikke lenger bortsett fra beitene, høyet er i hus, Noen kviger er igjen på beite og kalver innen Mars.. En del kviger er sendt Nordover til grasing der, usikker på når de kommer tilbake. Såinga starter ikke før i Mars, Maisen er ferdig i Mars og skal da legges i silo. Alle de kyrne som er inseminert kalver vel ikke før i Juni en gang ( da er jeg hjemme).  Hva gjør vi nå`a? Skal jeg bare reise rundt omkring og ikke jobbe så mye nå?, Klart jeg skal! Nå er det bare og planlegge, jeg HATER og planlegge ting, liker og gjøre ting når det passer meg om det ikke er noe tidsbestemt! Når alt er så langt unna fra alt her nede så må jeg bare..  Bestille flybilletter tidlig, spørre seg fri fra jobb eventuelt, og HVA kan man gjøre dit man skal? Hvordan finner man de kule tingen å gjøre? HAter og planlegge..


Om 8 dager kommer det ca 10 personer hit, det er en familie fra Holland som skal flytte hit, Mannen i familien skal jobbe her på gården sammen med oss, han tar over ansvaret for og se til dyra, fra broren til Bart (Sjefen min, Ungene kaller ham "ey, SIMPSON") haha. En del slekninger eller noe er vell med nedover de også for og feire jul med de.. Blir morsomt om det blir 40 grader når de kommer.. thehe

OG i og med at han kommer blir de ENDA roligere, da blir det (enda) enkler og få fri..   Men jeg LIKER å ha noe å gjøre jeg, hater og sitte stille rett og slett, om jeg ikke GJØR noe..

Ellers ser jeg at det er en del forandringer hjemme på gården, som også er en grunn til at jeg gleder meg til og komme hjem igjen, Melke-roboten er i hus og er i gang!
Om alt fungerer som det skal skal det bli en annerledes hverdag tror jeg.. Det blir selvfølgelig ikke mindre tid brukt i fjøset, men du trenger ikke være der til en fast tid hver dag, som gjør det mye enklere under vårånja og høstinga..    Skal bli gøy og se når jeg kommer hjem! :)


Er det forresten noe DERE lurer på? Bruk kommentar feltet nedenfor da vel!


Snakkes på Fredag!





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar