tirsdag 16. april 2013

Long time no see!



Har verdt opptatt med såing, kalving, melking ja.. alt det der. Lite fritid (les: ingen fritid) og lite søvn i det siste, derfor lite skriving på bloggen.

Vi begynner og bli ferdig med såinga nå, litt igjen. Der jeg starta og så etter safarituren har vell kommet opp 10 cm+ allerede.De andre på gården er opptatt med nabogården som sjefen min leaser all jorda på (330 acers). Ferdig med såinga der, bare litt igjen men der blir det kånj og lusen. Roger på gravemaskinen er godt i gang med og renske kanalere rundt hele blokka. Setter inn nye stekk renner, stopper og gater for irrigation av åkerne.

Har rundt 40 igjen som skal kalve, kviger og sina kyr. Det er stappfult i kalve skure. Vanskelig og holde kontroll på alle, mange har gått iveig i det siste, 6stk ble henta av slaktbilen i dag. Jeg vet det har med råmelka og gjøre, når gjelder og gi de melka till rett tid og ikke når de har tid til og fôre dem selv, i tillegg blir råmelka utvanna 50/50 vann og melk. og de får bare 4 liter hver dag. Men de som kommer seg igjennom det ser bra ut, De blir fôra med halm og pellets de som er større.


Fuck ups.Har hatt litt for mye uhell i det siste. Kjørte på en gjerde stolpe med såmaskin dekket, Akslinga ble bøyd og sjefen.. tipp? Men uhell skjer, sånn er det bare. Skulle tro de var vant til at folk gjorde feil eller hadde et uhell når jeg ikke er den første og heller ikke den siste trainee`en på denne gården. By the way, de har gjerder rundt alle ABSOLUTT alle åkerne og i tillegg  et ytter gjerde rundt hele gården. Alt fra 6" til 9" stolper som bare er iveien! Det positivet er at de er bra på gjerder her da, bortsett fra at det er svindyrt.


Jeg har begynt og pakke og sende ting og klær hjem som jeg ikke bruker lengre, dagene går og jeg kan faktisk telle dager! 36 dager til flyet går hjem. Can`t wait!
Jeg har bokka snorkling/dykking i Cairns, hvor jeg skal tilbringe min siste uke her. Får se om jeg får tid til og ta dykkersertifikatet, akkurat nå så har jeg bare lyst til og slappe av litt før jeg setter meg på flyet og flyr alt for lenge på to dager..

Hadde fri på dagen i dag etter fôring, dro til byen bare for og komme meg litt unna det dagligdagse. Frisørtime och Lunsj på favoritt plassen, Friars Cafè. Kostet meg 70 dollar ekstra med den fine lappen av en parkeringsbot som hang så fint på vindusruta. ;-/





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar