torsdag 25. oktober 2012

To måneder er gått siden eventyret startet!

Og bare 209 dager igjen av det...  Tiden har gått fort! Merkelig nok holder jeg tellinga på hvor mange dager jeg har igjen :P

Jeg har opplevd og lært mye av tiden min down under. Både om meg selv og lært en del av andre, Om alt fra kyr til hvor viktig vann er for folk i Australia. Riktignok bruker de mer vann her enn hva vi gjør på gården hjemme. Det er litt tungvindt men også en rimelig måte og gjøre ting på. f.eks de vasker "hagen" hvor kyrene venter på å bli melket. De vasker det vi kaller spaltegulv i Norge, her er det ikke det bare betonggulv. (hver dag). ++  Prøver også å lære mest mulig om om det jeg kan minst om kyr, mastitt, generelt sykdommer og behandling osv. osv.

Det som er merkelig for meg er at like før jeg drar her ifra, er det vårånj! Det er jo helt motsatt som i Norge. Og nor jeg kommer hjem igjen blir det vårånj der å! =)


Jeg har ikke fått sett mye av hva Australia har og by på enda. Når jeg dro hit fokuserte jeg mest på hva jeg skulle gjøre utenom jobb. Det skulle jeg ikke ha gjort for det blir for det meste jobb. Men jeg har fire uker ferie som jeg skal benytte meg fult av. 21 dager safari tur fra Alice Springs til the Gold Coast. blant annet.
Sydney nyttårs, også har jeg denne lista med Things to do in Australia, som heller ikke er fullført og heller ikke ferdig skrevet...   


Nå har jeg verdt syk i fire dager, sliter med magen. Klarer ikke å holde på maten, har verdt til legen osv og venter på prøve resultat. Tror kanskje det kan være vannet. Blir litt paranoid av det for jeg vet ikke nøyaktig hva det er som kan det til...    Det er ikke noe gøy å være syk i Australia! Man vil bare hjem og bli frisk! haha


Fra og med i morgen til søndag blir det camping tur mitt i bushen, det blir gøy. Rundt 25 personer skal dit, som gjør det samme som meg (work and travel (a bit) haha. Kommer forhåpentligvis en del bilder fra den turen. Om vi ikke drikker alt for mye alkohyler...    hehe.

Ellers så kan jeg lese at dere har fått en del snø i Norge. Det liker jeg å se (bilder på fb) og høre. Til neste uke er det nemlig spådd 33 grader i noen dager. Ikke feil :) Men jeg kommer til å savne snø og kulde i Jula..  Jul i Australia og første gang uten og være hjemme på Skage med familien kommer til og bli veldig rart..

Men nå er det sengetid! klokka er bare 21:00 men når man må opp å melke 05:00 er det en grei leggetid :)
spesielt når jeg har et så godt sovehjerte som jeg har!

Snakkes! og kos dere med snøen!


Vilj ha brunost og heimbaka kak! med nyrård jordber..   =(        :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar