søndag 16. september 2012


Jeg har vært i landet Down Under i 26 dager nå. Jeg kan fortelle deg en ting, at det er ikke som hjemme! Men det alt er bra! Har ikke hatt tid til å skrive så mye de siste par dagene. Travle lange dager på gården.
Vi startet å slippe inn vann fra kanalene i dag, jeg tror det vil ta en uke ca. Her i Australia grøfter vi vann in til jorda, stikk motsatt fra i Norge. Om ca tre uker starter vi med inseminering og første slått samt silolegging. Silolegginga er det noen andre som tar seg av. Det vil nok bli en travel måned, men jeg er sikker på at det vil bli morsomt også :)

Jeg skal muligens også til naboen å jobbe der hvis han trenger hjelp. Han har kanskje bruk for meg til å kjøre en av pickup vognene (kròne og fendt).

Alt i alt er dette veldig interessant og lærerikt for meg .. Jeg tror jeg vil lære mye fra denne tiden her nede.
Og kanskje tar jeg med meg litt lærdom hjem ;)

Jeg har ikke sett så mye av Australia ennå. Har kommet inn i systemet på gården, jeg slipper å spørre hele tiden hva jeg skal gjøre nå og etterpå osv! Neste måned er det en camping tur til Ulupna Island, ikke langt fra meg. Og så er det safari`en senere i mars tror jeg, og det vil foregå i tre uker, jeg tror (vis jeg ikke tar helt feil) det var fra Cairns nedover kysten og opp mot Uluru (Ayers Rock)

Skrives senere!



I`ve been int the Land Down Under for 26 days now. I can tell you one thing, that it`s not like home! But it`s all good. Havent been writing so much the last couple of days. We have been quite bussy on the farm, long days. We started irrigatin today, I reackon it will take a week proximatly. Here in Australia we irrigate water in on the fields, back home it the oposite. In about three weeks we are also starting artifisial insemination and the harvest/ silage. It will be a bussy month but I`m sure it will be fun as well :)

I`m maybe going too the neighbor to work there if he needs any help. He has some big equipment and they may want to ask me to come and help them if they are short of workers.

All in all this is very interesting and educational for me.. I reackon i will learn a lot from this months down here. To take the ideas and what I`ve learned with me back home..

I haven`t seen so much of Australia yet. But there will be time! Next month there is a camping trip to Ulupna Island, not far from me. And there`s the Safari later on in March I think, and that will go for three weeks, I think it was from Cairns down the coast and up towards Uluru (Ayers Rock)

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar