søndag 17. mars 2013

Maize Silage




16. Mars

Tractor Pull in Waaia

I dag dro jeg og Bart til Waaia for og se på traktor. Knall stemning når de beista ( er de vell egentlig ikke  så lette som de er men..) for noen motorer de har! Den lyden da! Bra kveld alt i alt! Et søskenbarn av Bart deltok i pullinga og hadde lang reise hjem, overnatta hos oss. Tipp hvor mye den der kostet da? Hadde forresten 2000+ hk.

17. Mars.

Da er vi i gang! (igjen) Høsting av mais for full rulle! Første lasse kom klokka 09:00 Etter 9 timer har vi allerede 470 tonn (med tørt virke) Veldig gøy og være med på og legge mais i silo, sannsynligvis første og siste gang jeg kommer til og oppleve det. Har sett mais så langt øye kan se før i Frankrike. Men det og være med og se hvordan det høstes er ganske kult! Jeg har filma en del med gopro cameraet mitt. På slutten av dagen i dag ble jeg med Justin på et par lass, på tur hjem monterte jeg cameraet på ruta med suction cup`en. Det falt av halveis hjem, Justin så det falle ned. Brå bremsa, stoppa.. gjett hvor? Mitt oppå camera! "Hey Justin, drive forward a little bit, ur on top of it!" Utrolig nok så berget det uten en ripe på selve kameraet, selve feste og housingen er ikke helt i orden men..  Det var forresten en Fendt 930, Snakk om litt vekt også da.

Ellers så er vi i gang med såing, spreing av kælk, kalving, vanning, ja alt sammen egentlig. Er litt travelt men det går! I morgen (på min bursdag) skal jeg tilbringe halve dagen med og kaste dekk på 3 fulle siloer.. Morro! =P

Link til bilder: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200825436739669.1073741827.1276200254&type=1&l=39234cc784

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar